تبلیغات
لاغری،لاغر شدن،لاغری شکم،تناسب اندام - انجام رژیم لاغریبدبعد از زایمان

لاغری،لاغر شدن،لاغری شکم،تناسب اندام

انجام رژیم لاغریبدبعد از زایمان

نویسنده: ابراهیم پنجشنبه 18 خرداد 1391 دسته بندی : کتاب تناسب اندام ,

انجام رژیم لاغریبدبعد از زایمان

 

بعد از زایمان، تمام خانم‌ها تمایل دارند كه به وزن قبل از بارداری خود برگردند و نگران هستند كه این کار چه مدت طول بکشید.

بلافاصله بعد از زایمان، به دنبال تخلیه محتویات رحم و خونریزی طبیعی، حدود 5 تا 6 كیلوگرم، وزن مادر بنداپبئس كاهش می‌‌یابد.

در بنداپبئس طول 6 هفته اول بعد از زایمان ،2 تا 3 كیلوگرم دیگر وزن كاهش پیدا می‌‌كند كه این كاهش وزن به علت از دست دادن مایعات از طریق ادرار بنداپبئس است. اكثر خانم‌ها در بنداپبئس طی 6 ماه بعد از زایمان به وزن قبل از حاملگی خود می‌‌رسند.

از عواملی كه بر روند كاهش وزن بعد از زایمان تاثیر دارند: حاملگی اول،‌ شیر دادن به نوزاد، برگشت زود هنگام به سركار خارج از خانه و … می‌‌باشند.

در بنداپبئس طی 6 هفته اول بعد از زایمان نباید رژیم بدنندنسازی لاغری یا محدودیت انرژی داشته باشید، زیرا بدن نیازمند انرژی است تا آنچه در بنداپبئس زمان تولد نوزاد از دست رفته است، باز یابد و نیاز كودك تامین شود. تغذیه با شیر مادر بنداپبئس، به طور معجزه‌آسایی باعث كاهش وزن نمی‌‌شود، ولی به كاهش وزن كمك می‌‌كند.

مواد غذایی كه مادر بنداپبئس می‌‌خورد و می‌‌نوشد، بر روی شیردهی تاثیر می‌‌گذارد. بنابراین نظارت بر غذای مادر بنداپبئس در بنداپبئس واقع نظارت بر غذای كودك است.

خانمی كه زایمان كرده است، در بنداپبئس واقع مسئول تغذیه خود و نوزادش می‌‌باشد، پس باید رژیم غذایی خود را با دقت انتخاب كند. خوردن همه مواد مانند حبوبات  و دانه‌های مغذی، میوه‌های تازه، سبزی ها  و غذاهایی كه پروتئین  و كلسیم  و آهن را به فراوانی فراهم می‌‌كنند، باید مورد توجه قرارگیرد. متخصصان و كارشناسان تغذیه توصیه می کنند 500 كالری در بنداپبئس روز به میزان انرژی مورد نیاز مادر بنداپبئس شیرده باید اضافه گردد. به طور متوسط اكثر زنان شیرده روزانه 2700 كالری انرژی نیاز دارند. خوردن كمتر از 1800 كالری در بنداپبئس روز منجر به كاهش تولید شیر و ضعف بدنی می‌‌شود. در بنداپبئس این دوران، شیر دادن به نوزاد و آزاد شدن اكسی توسین (هورمون آزاد شده از هیپوفیز) باعث می‌‌شود كه مادر بنداپبئس احساس تشنگی بیشتری كند. به همین دلیل مادر بنداپبئس در بنداپبئس این دوران بیشتر از بقیه مواقع آب می‌‌نوشد، اگر چه تاثیر زیادی در بنداپبئس تامین شیر ندارد، ولی نوشیدن حداقل 8 تا 12 لیوان آب  در بنداپبئس روز را به مادران بنداپبئسان توصیه می‌‌شود.

مواد غذایی كه مادر بنداپبئس می‌‌خورد و می‌‌نوشد، بر روی شیردهی تاثیر می‌‌گذارد. بنابراین نظارت بر غذای مادر بنداپبئس در بنداپبئس واقع نظارت بر غذای كودك است. طوری كه اگر مادر بنداپبئس غذای نامناسب مصرف كند، نوزاد در بنداپبئس واقع با رفتارش مادر بنداپبئس را متوجه می‌‌سازد، مانند گریه‌كردن، خواب كم، بی‌قراری و… . همچنین مادر بنداپبئس باید در بنداپبئس مورد مصرف غذاهای آلرژی‌زا دقت كافی داشته باشد، زیرا نوزاد به یك سری از مواد غذایی كه مادر ج می‌‌خورد حساس بوده و پاسخ آن را به صورت علایم پوستی نشان می‌‌دهد. مصرف بعضی از غذاها توسط مادر بنداپبئس باعث قولنج معمولی در بنداپبئس نوزاد می‌‌شود، از جمله كلم و شیر گاو.

یكی از راه‌هایی كه باعث می‌‌شود وزن مادر بنداپبئس به طور منظم كاهش یابد و هیچ گونه خطری هم برای نوزاد ندارد، شیردهی است.

مادران بنداپبئس در بنداپبئس این دوران باید همانند دوران بارداری، میزان آهن  نداپبئس دریافتی را كنترل كنند، هر چند كه در بنداپبئس دوران بارداری تمام ویتامین‌ها و مواد لازم را به طور كامل در بنداپبئس یافت كرده باشند. مادر بنداپبئس در بنداپبئس این دوران به طور معمول قرص آهن را برای تامین آهن مورد نیاز خود و نوزادش مصرف می‌‌كند. بسیاری از خانم‌ها ذخایر آهن خود را طی زایمان‌های مكرر به میزان قابل توجهی از دست می‌‌دهند. بنابراین مادران بنداپبئس باید در بنداپبئس این دوران از نظر ذخایر آهن كنترل شوند. البته این نكته قابل توجه است كه این مکمل ها نباید جایگزین یك رژیم غذایی خوب شوند.

مادران بنداپبئس با رعایت رژیم غذایی متنوع و مناسب، سلامت خود و نوزاد خود را تضمین می‌‌كنند. با توجه به این كه در بنداپبئس این دوران هر هفته در بنداپبئس حدود نیم تا یك كیلوگرم وزن مادر بنداپبئس كاهش می‌‌یابد، رژیم غذایی كم‌چرب به همراه ورزش‌های مناسب در بنداپبئس این روند تاثیر بسزایی دارند. ولی باید توجه داشت كه كاهش سریع وزن مادر بنداپبئس به عنوان یك خطر برای نوزاد است، زیرا این عمل باعث می‌‌شود سم معمولی كه در بنداپبئس چربی‌های بدن ذخیره شده است را به جریان خون رها كند و میزان مواد سمی یا آلوده‌كننده در بنداپبئس شیر بالا رود.

پس از زایمان در بنداپبئس صورت رعایت رژیم غذایی درست بنداپبئس ( نه کم و نه زیاده ازحد) وزن بدن در بنداپبئس هر ماه نیم کیلو کاهش می یابد، زیرا مقداری از انرژی لازم برای تهیه شیر از اندوخته های بدن، تامین می شود.

یكی از راه‌هایی كه باعث می‌‌شود وزن مادر بنداپبئس به طور منظم كاهش یابد و هیچ خطری هم برای نوزاد نداشته باشد، شیردهی منظم است. مادرانیبنداپبئس كه نوزاد خود را شیر می‌دهند، كالری بیشتری از مادرانی بنداپبئسانی كه شیر نمی دهند، می سوزانند.

مصرف مواد غذایی پُرفیبر،مانند میوه‌ها و سبزی‌ها قسمت اصلی رژیم غذایی در بنداپبئس این دوران محسوب می‌‌شوند (حتی بیشتر از زمان بارداری). از مزایای این مواد غذایی فیبردار، تامین حركات دودی روده‌ها است كه برای درمان بنداپبئس یبوست و هموروئید (بواسیر)  مفید می‌‌باشد.

هرگز خیلی زود به فكر بارداری مجدد نباشید. شما باید ذخایر مواد مغذی بدن خود را تقویت كنید تا آغاز پرفروغی برای جنین بعدی شما باشد. بارداری و شیردهی فشار زیادی به بدن شما وارد می‌‌سازد. بارداری‌های پی‌در پی بنداپبئس بر سطح انرژی و ذخایر مواد مغذی بدن شما نظیر كلسیم و آهن، فشار اضافی وارد می کند، به خصوص اگر به نوزاد خود شیر نیز بدهید.

جهت كاهش وزن خود در بنداپبئس بارداری اول، محدودیت شدید كالری برای خود ایجاد نكنید، زیرا رژیم غذایی فوق العاده كم كالری از تامین مواد مغذی مهم در بنداپبئس دوره بارداری به خصوص مواد مغذی نظیر كلسیم و آهن ناتوان است. در بنداپبئس مورد کاهش وزن در بنداپبئس دوران شیر دهی و پس از زایمان باید بیان بگویم که بدن مادر بنداپبئس در بنداپبئس دوران بارداری حداقل 4 کیلو چربی های ذخیره ای جمع آوری می کند و دلیل آن تامین انرژی مورد نیاز شما برای دوران شیردهی است. پس از زایمان در بنداپبئس صورت رعایت رژیم غذایی درست

بنداپبئس ( نه کم و نه زیاده ازحد) وزن بدن در ج هر ماه نیم کیلو کاهش می یابد، زیرا مقداری از انرژی لازم برای تهیه شیر از اندوخته های بدن، تامین می شود. پس نگران نباشید و سعی نکنید در بنداپبئس دوران شیردهی رژیم بگیرید ، چون کودک شما لطمه خواهد دید. به اندازه غذا بخورید و کم خوراکی نکنید.

البته اگر به نوزاد خود شیر می دهید نباید رژیم بدنندنسازی لاغری بگیرید، ولی اگر به دلایلی( البته قاطع و موجه) قادر بنداپبئس به شیردهی نیستید، می توانید تحت نظر کارشناس تغذیه یا پزشک رژیم بگیرید. دلیل اینکه می گویم "تحت نظر کارشناس تغذیه یا پزشک رژیم بگیرید" این است که بدن مادر بنداپبئس در بنداپبئس دوران بارداری و هنگام زایمان تحت تاثیر فشار و تغییرات زیادی قرار می گیرد و گرفتن رژیم غیر علمی، به طور خود سرانه باعث می شود بدن دچار مشکلات یا بیماری شود.

از استعمال دخانیات و داروهای غیر مجاز خودداری كنید و راجع به داروهایی كه مصرف می‌‌كنید یا قصد مصرف آن را دارید با پزشك خود مشورت كنید.

 





برچسب ها : لاغری موضعی , چربی سوز عالی . کاهش وزن ,

ادامه مطلب ... نظرات :


آمار بازدید

کل بازدید ها :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل مطالب :

    بروزرسانی :

درباره ما



ParsHit
.CopyRight © 2010 - 2011 lagharshodan Group , All Rights Reserved ©
با کلیک بر روی +1 از ما حمایت کنید
Trust Rank for lagharshodan.mihanblog.com - 0.37
وبلاگ-پیج رنک گوگل-http://lagharshodan.mihanblog.com/