تبلیغات
لاغری،لاغر شدن،لاغری شکم،تناسب اندام - خواب نرمال، وزنی متعادل

لاغری،لاغر شدن،لاغری شکم،تناسب اندام

خواب نرمال، وزنی متعادل

نویسنده: ابراهیم شنبه 6 خرداد 1391 دسته بندی : کتاب تناسب اندام ,

خواب نرمال، وزنی متعادل


بر اساس نتایج پژوهشی که اخیراً به چاپ رسیده است 7 الی 8 ساعت خوابیدن در شب می‌تواند از اضافه وزن پیشگیری کند.

خواب

این پژوهش که در International Journal of Obesity انتشار یافته است نتیجه‌ی مطالعات مشترک محققان آمریکایی و کانادایی است.

 

در این پژوهش محققان قصد داشتند ارتباط بین خواب شبانه و تأثیر آن در اضافه وزن را در طولانی مدت ارزیابی کنند.

 

برای این منظور آن‌ها 43 داوطلب را انتخاب کردند که در شروع کار فقط 6 ساعت در شب می‌خوابیدند.

 

در ادامه‌ی کار 20 نفر از این افراد همچنان ساعات کمی می‌خوابیدند در حالی که 23 نفر دیگر هر شب 7 الی 8 ساعت را در خواب می‌گذراندند.

 

در واقع گروه دوم خواب نرمالی داشته در حالی که گروه اول کمتر از حد معمول می‌خوابیدند.

 

این پژوهش 6 سال طول کشید و داوطلب‌ها در طول این سال‌ها مطابق برنامه‌ی شبانه عمل کردند.  این در حالی بود که هر دو گروه تغذیه‌ی و فعالیت‌های بدنی یکسانی داشتند.

مدت خواب شبانه می‌تواند روی هورمون‌های مربوط به اشتها تأثیر بگذارد و کم خوابیدن به چاق شدن منجر شود

در پایان پژوهش محققان مشاهده کردند با وجود تغذیه‌ی و فعالیت‌های جسمی مشابه، گروهی که شب‌ها تنها 6 ساعت خوابیده‌اند 3.5 کیلو چاق‌تر شده‌اند.

 

این نخستین بار است که محققان ثابت می‌کنند کمبود خواب شبانه به اضافه وزن منجر می‌شود.

محققان معتقدند مدت خواب شبانه می‌تواند روی هورمون‌های مربوط به اشتها تأثیر بگذارد و کم خوابیدن به چاق شدن منجر شود.






برچسب ها : لاغری موضعی , چربی سوز عالی . کاهش وزن , خواب نرمال , وزنی متعادل ,

ادامه مطلب ... نظرات :


آمار بازدید

کل بازدید ها :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل مطالب :

    بروزرسانی :

درباره ما



ParsHit
.CopyRight © 2010 - 2011 lagharshodan Group , All Rights Reserved ©
با کلیک بر روی +1 از ما حمایت کنید
Trust Rank for lagharshodan.mihanblog.com - 0.37
وبلاگ-پیج رنک گوگل-http://lagharshodan.mihanblog.com/